Välkommen till skadeanmälan för OKQ8 BackUp. Här kan du som kund med OKQ8 Backup anmäla skada. Om du råkat ut för flera skador till följd av samma händelse så behöver du göra en skadeanmälan för varje skadetyp som du gör anspråk på ersättning för.
OBS, endast skador som inträffat from 20220301 går att anmäla här. Om din skada inträffat innan 20220301 så hänvisas istället till AIG:s skadereglering via okq8backup@aig.com.
Beroende på vilken skadetyp det gäller så behöver du bifoga underlag, så det är bra att kontrollera att du har dessa tillgängliga innan du gör skadeanmälan. Nedan har vi sammanställt vilka underlag som behövs beroende på vad anmälan gäller. Godkända format på underlagen är PDF, JPEG, JPG eller PNG.
Självriskersättning
Skadeersättning
Stöld/förlust
Stillestånd pga reparation på verkstad
Skada på markis och förtält eller takbox och friluftsutrustning
För snabb och säker hantering så görs skadeanmälan digitalt efter att du loggat in med Mobilt BankID nedan.
Om du saknar Mobilt BankID så kan du fylla i anmälan via blankett istället.
Anmälan om Hyrbil på OKQ8-station görs via denna länk.
Frågor om skadeärenden avseende OKQ8 BackUp: okq8backup@adminsure.nu
Övriga frågor: OKQ8 kundservice, 020-65 65 65 eller okq8backup@okq8.se